Wednesday, January 23, 2008

新年新年
新年,係唐人曆裏面嘅一年嘅開始,又叫做新春。因為響春天,所以北方多數春節。雖然1912年中華民國成立就轉用公曆,但係新年多數係講唐人曆法,而公曆多數叫元旦。新年唐人來講係好重要嘅節日。傳統來講,成個節係由正月初一正月十五。而新年之前十二月唔同日子有唔同準備。廣東人會叫呢段日子做嘅嘢做過年
唐人曆法因為要就埋月,又有閏月,一年長短唔定,所以同天文講嘅,地球圍住太陽行咗啱啱一個圈唔同。不過,其實唐人都有呢種定義嘅年,就係做冬,即係冬節冬至。所以廣東話就有句,做冬大過年。因為一年長短唔定,所以同公曆對照,年初一對公曆日子就年年唔同。

新年日子
通常十二月尾到正月初,呢段日子都會用年開頭,例如十二月廿八,就叫年廿八;十二月三十,就叫年三十;正月初一,就叫年初一;如此類推。
唔同日子就另有叫法,年初一之前嗰晚,即係年三十晚或年廿九晚,就叫除夕,或者大除夕;年十五,即係新年最尾嗰日,叫元宵,或者元宵節

No comments: