Wednesday, January 16, 2008


Linux係一種電腦">電腦作業系統同埋佢嘅核心嘅名。佢亦都係軟件">自由軟件開放原始碼發展裡面最出名嘅例子。
嚴格嚟講,Linux呢個詞本身只係表示Linux核心,但係喺實際上大家已經習慣咗用Linux嚟形容成個基於Linux核心,同埋使用GNU 工程各種工具以及資料庫嘅作業系統(亦都叫做GNU/Linux)。基於呢啲組件嘅Linux軟件叫做Linux發行版。一般嚟講,一個Linux發行套件包含大量嘅軟件,比如軟件開發">軟件開發工具,資料庫伺服器">Web伺服器(好似Apache),X Window,桌面環境(比如GNOMEKDE),辦公套件(比如OpenOffice.org),等等。
Linux核心最初係為英特爾386微處理器設計嘅。而家Linux核心支援由電腦">個人電腦去到大型主機甚至包括嵌入式系統在内嘅各種硬件設備。
喺開始嘅時候,Linux只係個人狂熱愛好嘅一種產物。但係而家,Linux已經成為咗一種受到廣泛關注同支持嘅一種作業系統。包括IBM惠普在內嘅一啲電腦業巨頭亦都開始支持Linux。好多人覺得,同其他嘅商用Unix系統以及微軟 Windows相比,作為自由軟件嘅Linux具有低成本、安全性高同埋更可靠嘅優勢。

概述
Linux內核最初只是由芬蘭林納斯·托瓦茲(Linus Torvalds)在赫爾辛基大學上學時出於個人愛好而編寫的。最初的設想中,Linux是一種類似Minix這樣的一種操作系統。Linux的第一個版本在1991年9月被-{}-發布在Internet上,隨後在10月份第二個版本就發布了。
Linux的歷史是和GNU緊密聯系在一起的。從1983年開始的GNU計劃致力於開發一個軟件">自由並且完整的類Unix操作系統,包括軟件開發">軟件開發工具和各種應用程序。到1991年Linux內核發布的時候,GNU已經幾乎完成了除了系統內核之外的各種必備軟件">軟件的開發。在Linus Torvalds和其他開發人員的努力下,GNU組件可以運行於Linux內核之上。整個內核是基於GNU通用公共許可,也就是GPL( General Pubic License)的,但是Linux內核並不是GNU 計劃的一部分。
Linux的標志吉祥物是一只名字叫做Tux企鵝Linux商標">注冊商標是Linus Torvalds所有的。這是由於在1996年,一個名字叫做William R. Della Croce的律師開始向各個Linux發布商發信,聲明他擁有Linux商標">商標的所有權,並且要求各個發布商支付版稅,這些發行商集體進行上訴,要求將該注冊商標重新分配給Linus Torvalds。 Linux的某些版本是不需要安裝就能使用的版本,他們稱為LiveCD

歷史
傳統嘅Linux用户一般都安装并且設置自己嘅作業系统,佢哋往往比其他作業系统,好似微軟WindowsMac OS嘅用户更加有經驗。呢啲用户有陣時會被人叫做"黑客"或是"極客"(geek)。但係隨住Linux越来越流行,越来越多嘅原始設備制造商(OEM)開始喺佢哋銷售嘅電腦上面預裝上Linux,Linux嘅用户中亦都有咗普通電腦用户,Linux系統亦都開始慢慢搶佔電腦">桌面電腦作業系统嘅市场。同時Linux亦都係最受歡迎嘅伺服器作業系統系统之一。Linux亦都喺嵌入式電腦市場上面擁有優勢,低成本嘅特性令到Linux深受用户歡迎。用Linux主要嘅成本係移植、培訓同埋學習嘅費用,早期由於識Linux嘅人比較少,呢一方面嘅費用比較高,但呢方面嘅費用已經随住Linux嘅日益普及同埋Linux上面嘅軟件越嚟越多、越嚟越方便而降低。
KDEGNOME等桌面系统令Linux更加似係一個Mac或者Windows之類嘅作業系统,提供完善嘅圖形用户界面,同其他用命令行 (指令行, Command Line)界面嘅類Unix作業系统唔同。

用户
Linux作為比較早嘅源代码开放操作系统,将引领未来软件发展的方向.原因很简单,就象现在的wiki将很快展示出它的魅力。.
基於 linux 開放源碼的特性,越來越多大中型企業及政府投入更多的資源來開發 linux。現今世界上,很多國家逐漸的把政府機構內部門的電腦轉移到 linux 上,這個情況還會一直持續。Linux 的廣泛使用為政府機構節省了不少經費,也降低了對封閉源碼軟體潛在的安全性的憂慮。

Linux 未來軟件界嘅方向
根据Torvalds的说法,Linux的发音和"Minix"是押韵的。
参照[1],"Li"中"i"的发音类似于"Minix"中"i"的发音,而"nux"中"u"的发音类似于英文单词"profess"中"o"的发音。依照国际音标应该是['linэks]。
此外在[2]有一份Torvalds本人说话的音频,音频内容为"Hello, this is Linus Torvalds, and I pronounce Linux as Linux"。 音频文件地址:[3]

Linux嘅英文發音
過去,Linux主要被用作伺服器嘅操作系統,但因其廉價,靈活性同Unix背景使佢好合適作更廣泛嘅應用。傳統上,以Linux為基礎嘅過去,以Linux為基礎嘅"LAMP(Linux, Apache, MySQL, Perl/PHP/Python嘅組合)"技術,除咗已在開發者群體中廣泛流行,佢亦係現時提供網站務供應商最常使用嘅平台。
基於其低廉成本與高度可設定性,Linux經常被應用於嵌入式系統,例如机顶盒、行動電話及行動裝置等。喺行動電話上,Linux已經成為Symbian OS嘅主要競爭者;而喺行動裝置上,則成為Windows CE同Palm OS之外另一個選擇。目前流行嘅TiVo數位攝影機使用咗經過客製化後嘅Linux。此外,仲有唔少硬件式嘅網路防火牆及路由器,例如部份LinkSys嘅產品,其內部都係使用Linux來驅動、並採用咗作業系統提供嘅防火牆及路由功能。
採用Linux嘅超級電腦亦愈來愈多,根據2005年11月號嘅TOP500超級電腦列表,現時世上最快速嘅兩組超級電腦都係使用Linux作為其作業系統。而喺表列嘅500套系統裡,採用Linux為作業系統嘅,佔咗371組(即74.2%),其中嘅前十位者,有7組喺使用Linux嘅。
2006年開始發售嘅SONY PlayStation 3亦使用Linux嘅作業系統。之前,Sony亦曾為佢哋嘅PlayStation 2推出過一套名為PS2 Linux嘅DIY組件。至於遊戲開發商雅達利及id Software,都有為其旗下嘅遊戲推出過Linux桌面版本。此外,Linux Game Publishing亦有專門為Linux平台撰寫遊戲,並致力於把其他喺Windows平台編撰嘅遊戲程式碼轉攜至Linux平台,及為轉攜遊戲提供使用授權。
而一個打算對所有生活在發展中國家嘅兒童提供手提電腦嘅名為每孩子皆有一部手提電腦(OLPC)嘅項目,正是使用Linux作為預設嘅作業系統。

應用
Linux发行版(Linux distribution)指的就是我们通常所说的"Linux操作系统",它可能是由一个组织,公司或者个人发行的。通常来讲,一个Linux发行版包括Linux内核,将整个软件安装到计算机上的一套安装工具,各种GNU软件,其他的一些自由软件,在一些特定的Linux发行版中也有一些专有软件
你可以通过访问[4]找到一些特定发行版的截图。

Linux發行版

Asianux
B2D Linux
Conectiva Linux
Debian GNU/Linux
Fedora Core
Gentoo Linux
Knoppix Linux
Linux From Scratch
Magic Linux
Mandriva Linux
Red Hat Linux
Slackware Linux
Stanix Live CD
SUSE Linux
Turbo Linux
Ubuntu Linux 主流嘅Linux發行版

Linux操作系统
GNU/Linux
Linux套件列表
Linus Torvalds
GNU
Tux
操作系统
操作系统列表 Linux資源

紅旗Linux(Redflag Linux)
衝浪Linux(Xteam Linux)
藍點Linux
Hiweed Debian GNU/Linux
Magic Linux
Engineering Computing GNU/Linux
Open Desktop
新華Linux
共創Linux
百資Linux
中標普華Linux
中軟Linux
新華華鐳Linux(RaysLX)
CD Linux
MC Linux
即時Linux(Thizlinux)
b2d linux
IBOX
MCLOS
FANX 中國大陸的Linux發行版

鳥哥的Linux 私房菜
Taiwan Linux User Group
Taiwan Linux Blog Center
Linux中文延伸套件
Gentoo@台灣
B2D中文Linux計劃
Debian Wiki
Knoppix中文交流網
Planet DebianTW
摩托學園討論區
Taipei Open Source Software User Group
Study-Area
自由軟體鑄造場
Study Area 酷學園
Mandriva(Mandrake)中文使用開發者社群
LinuxFab 已關閉 中國大陸Linux社區網站資源

開放系統研用協會

  • Linux Hall Online Project 資訊網
    開源標準科技協進會

    • 開源科技雜誌 OSS Journal
      HKLIA 香港 Linux 商會
      HKLPG 香港 Linux 玩家網
      HKLUG 香港 Linux 用家協會

      • OSWikiHK (香港開源維基)
        Embedded Linux Interest Group
        GNOME Hong Kong
        Debian Hong Kong
        mba.hk/" class="external text" title="http://www.samba.hk/" rel="nofollow">Samba Hong Kong
        香港增補字符集 2001 for Linux

No comments: